English language as a Lingua Franca and globalization – Maryia SILICH
Maryia SILICH
Bakalářská práce
English language as a Lingua Franca and globalization
English language as a Lingua Franca and globalization
Abstract:
In the framework of the linguistic approach to understanding the impact of globalization on humanity, this thesis aims to consider the role of English language in globalization processes. Given the history of English becoming the world's most widely spoken language, the implications of this fact and overview the current debates and concerns about the role and significance of English language and under …víceAbstract:
V rámci lingvistické přístupy k pochopení vlivu globalizace na lidstvo tato práce se zaměřuje na posouzení role angličtiny jako lingua franca v procesech globalizace. Vzhledem k příběhu o stanovení anglického jazyka nejvíce mluveným jazykem na světě, důsledky tohoto faktu a přehled současných debat a problémů ohledně role a významu angličtiny v podmínkách globalizace jsou považovány podrobněji. Nejdůležitější …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 16. 5. 2021
Zveřejnit od: 31. 12. 2999
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: PhDr. Veronika Quinn Novotná, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
SILICH, Maryia. English language as a Lingua Franca and globalization. Plzeň, 2021. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta filozofická
Plný text práce
Právo: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta filozofickáVázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/
ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI
Fakulta filozofickáBakalářský studijní program / obor:
Filologie / Cizí jazyky pro komerční praxi v kombinaci angličtina - němčina
Práce na příbuzné téma
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Teaching English as a second language at a Montessori school
Marie Šimková -
Extramural English as a Path to English Language Learning
Radka Tlustošová -
English as a marketing tool in a non-English speaking environment - a case study of Ikea
Polina Rachkova -
English as Lingua Franca in English Textbooks
Gabriela Gogelová -
English as a Lingua Franca and Models Adopted in ELT in Slovak Upper-Secondary Schools: Teachers' Perspectives
Simona Tomečková