Inkluzivní vzdělávání jako filozofický problém – Bc. David Vašek
Bc. David Vašek
Bakalářská práce
Inkluzivní vzdělávání jako filozofický problém
Inclusive Education as a Philosophical Problem
Anotace:
Práce se zabývá tématem inkluzivního vzdělávání z perspektivy politické filosofie a filosofie výchovy. Nejprve pojednává o otázce vzdělání, jeho smyslu a cílech a také o rovnosti a spravedlnosti ve vzdělávání obecně. Následuje analýza konceptu inkluzivního vzdělávání, v níž rozlišuji inkluzi v obecném a speciálním smyslu. Oblast inkluzivního vzdělávání ve speciálním smyslu pak dělím na inkluzivní vzdělávání …víceAbstract:
The thesis deals with the topic of inclusive education from the perspective of political philosophy and philosophy of education. First, the question of education, its meaning and goals, as well as the question of equality and justice in education in general is discussed. The analysis of the concept of inclusive education in which I distinguish concepts of general and special inclusive education follows …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 9. 1. 2017
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/nwro8/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 6. 2. 2017
- Vedoucí: PhDr. Pavel Baran, CSc.
- Oponent: PhDr. Tomáš Měšťánek
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Filozofie / Filozofie
Práce na příbuzné téma
-
Inclusive Education the way for future for Fiji schools: A comparative case study of Inclusive Education in the Czech Republic Schools in Brno and Fiji Primary Schools
Sunil Kumar -
Inclusive education for children from marginalized Roma communities
Terézia Bednárová -
Pojetí přirozeného stavu a společenské smlouvy u Thomase Hobbese Anotace: Tato diplomová práce se bude zabývat pojetím přirozeného stavu u Thomase Hobbese a jeho vlivem na zformování společenské smlouvy. Přechod od přirozeného stavu ke konceptu společenské smlouvy se pokusím přirovnat k myšlence příčiny a účinku, kterou Hobbes rozpracoval nezávisle na pozdější studii "Leviathan", jež se stala jedním ze zásadních spisů politické filosofie. Obsah práce bude též věnován historickému kontextu tehdejší Anglie, jenž měl veliký vliv právě na strukturu Hobbesovy, ale i Lockovy podoby politické filosofie. V práci bude též zmíněno porovnání Hobbesova, Rousseauova a Lockova konceptu pojetí společenské smlouvy, jejich vzájemné rozdíly v odkazu a v možnostech uplatnění v praxi, ve kterých se značně odlišují. Cílem práce bude tedy především najít zásadní rozdíly mezi přirozeným stavem a stavem existence společenské smlouvy.
Petr ANDJELKOVSKI -
Filosofie Thomase Jeffersona a Americké osvícenství
Jakub KUBZA -
Politická filosofie v pojetí Edmunda Burkeho
Čestmír Černohorský -
Mezi lidskými právy a suverenitou - koncepty politické filosofie a jejich aplikace v realitě České republiky
Jiří Baroš -
Politická filosofie N. Machiavelliho
Vít JANALÍK -
Politická filosofie Emanuela Rádla, její recepce a kritika
Jiří FLORIANČIČ