Kseniia Romanova

Master's thesis

Promotional activities of IQOS and their impact on the brand preferences

Promotional activities of IQOS and their impact on brand preferences
Abstract:
This master thesis aims to explore marketing activities of Philip Morris in the Czech Republic to promote its innovative smoke-free device IQOS by circumventing tobacco control legislation, both through new types of communication with consumers and by actively using tools such as direct and digital marketing. Thus, the relevance of the thesis is emphasized, on the one hand, by the appeal to study new …more
Abstract:
Tato diplomová práce si klade za cíl prozkoumat marketingové aktivity společnosti Philip Morris v České republice s cílem propagovat své inovativní nekuřácké zařízení IQOS obcházením právních předpisů o kontrole tabáku, a to jak prostřednictvím nových typů komunikace se spotřebiteli, tak aktivním využíváním nástrojů, jako je přímý a digitální marketing. Aktuálnost práce je tak zdůrazněna jednak apelem …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 6. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 9. 2021
  • Supervisor: Květa Olšanová
  • Reader: Miroslav Wagner

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/84571