Promotional activities of IQOS and their impact on the brand preferences – Kseniia Romanova
Kseniia Romanova
Master's thesis
Promotional activities of IQOS and their impact on the brand preferences
Promotional activities of IQOS and their impact on brand preferences
Abstract:
This master thesis aims to explore marketing activities of Philip Morris in the Czech Republic to promote its innovative smoke-free device IQOS by circumventing tobacco control legislation, both through new types of communication with consumers and by actively using tools such as direct and digital marketing. Thus, the relevance of the thesis is emphasized, on the one hand, by the appeal to study new …moreAbstract:
Tato diplomová práce si klade za cíl prozkoumat marketingové aktivity společnosti Philip Morris v České republice s cílem propagovat své inovativní nekuřácké zařízení IQOS obcházením právních předpisů o kontrole tabáku, a to jak prostřednictvím nových typů komunikace se spotřebiteli, tak aktivním využíváním nástrojů, jako je přímý a digitální marketing. Aktuálnost práce je tak zdůrazněna jednak apelem …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 6. 2021
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/84571
Thesis defence
- Date of defence: 8. 9. 2021
- Supervisor: Květa Olšanová
- Reader: Miroslav Wagner
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/84571
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
International Business - Central European Business Realities
Theses on a related topic
-
Identification of Brand Preferences in the Cola Beverages Market
Aarthi Muthulingam -
Consumer Preferences and Brand Loyalty To Fast-Food Restaurant chains in Georgia
Mariami Denosashvili -
Preference značky tenisek v rámci nákupního rozhodování u generace Y a Z
Kristýna Cahlíková -
Preference značky v rámci nákupního rozhodování
Karel Halberštádt -
Preference značky při nákupu vodou ředitelné barvy
Jana Benáčková -
Propagace značky Graffiti Likvid (se zaměřením na marketing na sociálních sítích)
Kateryna Ipatova -
Propagace značky Rudolf Jelínek pomocí nástrojů integrované marketingové komunikace
Ondřej Vrána -
Vizuální styl značky a její propagace v online prostředí
Šimon Kořán