Ondřej DVOŘÁK
Bachelor's thesis
Sekundární vypružení osobních podvozků
Secondary suspension of passenger chassis
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na návrh konstrukce podvozku osobního železničního vozu. V provedené rešerši byly ukázány různé provedení sekundárního vypružení osobních vozů. Hlavním cílem bylo vytvořit koncept Jakobsova podvozku. Součástí návrhu je rám podvozku svařované skříňové konstrukce z podélníků a příčníků. Brzdný systém je řešen pomocí kotoučových brzd s vlastním brzdovým válcem a mechanismem …moreAbstract:
This bachelor's thesis focuses on the design of a bogie for a passenger railway vehicle. The conducted research showcased various implementations of secondary suspension in passenger cars. The main objective was to create a concept for a Jakobs bogie. The design includes a welded box frame construction of the bogie made from longitudinal and transverse beams. The braking system is imple-mented using …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 5. 2024
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Jiří Kořínek
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
DVOŘÁK, Ondřej. Sekundární vypružení osobních podvozků. Plzeň, 2024. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta strojní
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta strojníVázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/
University of West Bohemia
Faculty of Mechanical EngineeringBachelor programme / field:
Mechanical Engineering / Design Engineering of Machines and Technical Devices
Theses on a related topic
-
Magnetoreologický tlumič s krátkou časovou odezvou pro podvozek kolejového vozidla
Karel Šebesta -
Konstrukční řešení podvozku kolejového vozidla s využitím optimalizačních metod
Pavel KARAS -
Dynamické vlastnosti vozidla s podvozky s vnitřním rámem
Jiří Šlapák -
Návrh vedení dvojkolí a prvotního vypružení pro podvozek s vnitřním rámem
Adam Novák -
Nákladní podvozek three-piece bogie v evropských podmínkách
Jan Pulda -
Návrh vnitřního rámu pro podvozek typu Jakobs
Martin Staněk -
Konstrukční návrh posunovacího zařízení pro kolejová vozidla
Jan Horelica -
Studie primárního a sekundárního vypružení podvozku vysokorychlostní jednotky
Michal Mihulec