Ing. Simona Meňhartová

Bachelor's thesis

Regulace reklamy

Regulation of Advertising
Abstract:
Tato bakalářská práce definuje základní pojmy spojené s reklamou a její regulací. V teoretické části práce se budu zabývat historií reklamy, regulací reklamy v České republice, úpravou nekalé soutěže v obchodním zákoníku a klamavou reklamou. Zaměřím se na nové formy marketingu, mezi které patří buzz marketing a guerilla marketing. Dalším bodem je Rada pro rozhlasové a televizní vysílání a její rozhodovací …more
Abstract:
This bachelor thesis defines key terms associated with advertising and its regulation. The theoretical part deals with the history of advertising, advertising regulation in the Czech Republic, the regulation of unfair competition in the Commercial Code and misleading advertising. I will focus on new forms of marketing, including buzz marketing and guerrilla marketing. Another point concerns the Council …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 6. 2013
  • Supervisor: JUDr. Radim Pastrňák, Ph.D.
  • Reader: JUDr. Petr Čechák, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní