Etika využití záruky na produkt jako prostředku podpory prodeje. Reklama v automobilovém průmyslu. – Bc. Adam Trůbl
Bc. Adam Trůbl
Master's thesis
Etika využití záruky na produkt jako prostředku podpory prodeje. Reklama v automobilovém průmyslu.
Ethics of Product Warranty as a Means of Sales Promotion. Advertising in the Automotive Industry.
Abstract:
Hlavním cílem této práce je prokázat, že záruka na jakost vozidla je prodejci využívána, jako nástroj podpory prodeje, přestože je prezentována jako benefit pro zákazníka, tedy přidaná hodnotou produktu. Vedlejším cílem je zjistit zda nabízení delší záruční lhůty na automobily, může ovlivnit kupní chování zákazníků natolik významně, že záruka může být zařazená mezi nástroje podpory prodeje. Teoretická …moreAbstract:
The main target of this thesis is to prove the fact that the Car Quality guarantee is used as a sales promotion tool, although it is presented as a benefit for the customer, mean as added value of the product. The secondary target is to determine whether offering a longer warranty period for cars can affect customers' purchasing behavior so much that the warranty can be included among the sales promotion …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2019
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/uwdve/
Thesis defence
- Date of defence: 5. 6. 2019
- Supervisor: PhDr. Pavel Čírtek
- Reader: Ing. Juraj Eisel, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
TRŮBL, Adam. \textit{Etika využití záruky na produkt jako prostředku podpory prodeje. Reklama v automobilovém průmyslu.}. Online. Master's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2019. Available from: https://theses.cz/id/icox5w/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Podpora prodeje osobních automobilů z hlediska managementu a marketingu
Darina Kořínková -
Podpora prodeje užitkových vozů VW v České republice
Tomáš Janáč -
Zavedení programu na podporu prodeje automobilů ve společnosti Opel
Pavel Kočí -
Psychologické faktory ovlivňující podporu prodeje
Petr Neckař -
Analýza a podpora prodeje konkrétního podniku
Žaneta Pavelková -
Analýza obchodního procesu firmy K-SERVIS, a.s.
Petra Kešnerová