Bc. Martina HLAVATÁ

Master's thesis

Jazykové prostředky reklamy

language means of advertising
Abstract:
DP se zabývá reklamou jako takovou,tím, že je důležitou součástí každodenní komunikace a neodmyslitelnou částí marketingového mixu, dále tím, jaká je funkce reklamy, kdy vznikla a jak se vyvíjela, následuje rozdělení základních typů reklam z hlediska médií.Hlavní část DP se věnuje jazykovým prostředkům, dělí je zvukové a lexikální jazykové prostředky, figury a tropy. Praktická část obsahuje rozbor …more
Abstract:
The thesis is concerned with advertising and with the fact, that the advertising is a part of communication and of marketing mix. Further the thesis describes functions of advertising, its history and essential kinds of advertising from the point of view of media. The main part of this thesis is engaged with language means: sound language means, lexical language means, figures and tropics. The practical …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 6. 2011
Identifier: 26849

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Antonín Vondráček, CSc.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

HLAVATÁ, Martina. Jazykové prostředky reklamy. Plzeň, 2011. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 29. 06. 2011

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogická