Inkluze a možnosti vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra na středních školách – Klára Beránková
Klára Beránková
Bakalářská práce
Inkluze a možnosti vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra na středních školách
Inclusion and educational opportunities for students with autism spectrum disorder in secondary schools
Anotace:
V bakalářské práci se věnuji vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra na středních školách. Cílem teoretické části bakalářské práce je nastínit historii této poruchy, popsat vnímání této poruchy od jejího prvního záchytu, po současnost. Charakterizovat znaky, deficity v chování, typické projevy a etiologii poruch autistického spektra. Dále bude v práci zmíněna výchova a vzdělávání jedinců s …víceAbstract:
In my bachetor’s thesis, I focus on the education of students with autism spectrum disorder (ASD) at secondary schools. The aim of the theoretical part of the thesis is to outline the history of this disorder, describe the perception of this disorder from its first detection to the present. It characterizes the signs, behavioral deficits, typical manifestations, and etiology of autism spectrum disorders …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 20. 5. 2024
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 11. 6. 2024
- Vedoucí: doc. Mgr. Petr Adamec, Ph.D. MBA
- Oponent: Pavel Pecina, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
BERÁNKOVÁ, Klára. \textit{Inkluze a~možnosti vzdělávání žáků s~poruchou autistického spektra na středních školách}. Online. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Institut celoživotního vzdělávání. 2024. Dostupné z: https://theses.cz/id/ikpe96/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Mendelova univerzita v Brně, Institut celoživotního vzděláváníMendelova univerzita v Brně
Institut celoživotního vzděláváníBakalářský studijní program:
Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku
Práce na příbuzné téma
-
Edukace žáka s poruchou autistického spektra integrovaného na základní škole v porovnání s edukací žáka s poruchou autistického spektra ve specializované třídě
Lenka Krčilová -
Zařazení vybraných dětí s poruchami autistického spektra v integrovaném a segregovaném prostředí mateřské školy
Vendula POPOVIČOVÁ -
Současné možnosti vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra
Lenka Fabianová -
Diagnostika žáků na 1. stupni ZŠ z pohledu učitele
Drahoslava Holbová -
Raná diagnostika PAS a zařazení dětí s PAS do systému předškolního vzdělávání
Kateřina PEŠLOVÁ -
Inkluze očima pedaoggických pracovníků. Inkluze v praxi, její přínosy, rizika a možná zlepšení z pohledu pedagogických pracovníků
Veronika Bolechová -
Inkluze v granátech jako indikátory metasomatózy plášťových peridotitů z Nových Dvorů
Jiří Talacko -
Vzdělání dospělých jako cesta k sociální inkluzi v kontextu programu Sociální inkluze Ostrava 2011-2020
Mária Kavecká