Bc. Alena Procházková

Master's thesis

Muzeum města Brna se zaměřením na marketing návštěvnosti

Brno City Museum with a focus on the attendance marketing
Abstract:
Tato diplomová práce si klade za cíl vytvořit nový marketingový plán pro zvýšení návštěvnosti Muzea města Brna, kulturní instituce, která je jedním z předních muzeí tohoto typu v České republice. Práce má dvě části. První část se čtenáře snaží uvést obecně do problematiky marketingu v neziskovém sektoru kulturních institucí a tvorby marketingových plánů. Další část se pak věnuje provedení různých analýz …more
Abstract:
This thesis aims to create a new marketing plan to increase the number of visitors to the Brno City Museum, one of the leading museums of its kind in the Czech Republic. The work is divided into two parts. The first part introduces the reader to the general issue of marketing in the non-profit sector of cultural institutions and the creation of marketing plans. The subsequent part is devoted to performing …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 5. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 6. 2024
  • Supervisor: PhDr. Aleš Filip, Ph.D.
  • Reader: Ing. Filip Hrůza, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta