Persuasion and manipulation on social media: a comparison of strategies – Bc. Nikola KRENŽELÁK
Bc. Nikola KRENŽELÁK
Bachelor's thesis
Persuasion and manipulation on social media: a comparison of strategies
Persuasion and manipulation on social media: a comparison of strategies
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje konceptu offline a online komunikace a zároveň persvázi, manipulaci a jejich využitím na konkrétní sociální síti - Reddit, přesněji na Changemyview subredditu. Také se zabývá způsobem využití různých aspektů anglického jazyka během tohoto aktu a jakým způsobem si uživatelé Redditu snaží navzájem změnit názor. Práce identifikuje jazykové prvky rejstřík, sémantiku a lexikogramatiku …moreAbstract:
The bachelor thesis covers the concept of offline communication, online communication and also the act of persuasion, manipulation and their use on a specific social media website - Reddit, specifically the subreddit Changemyview. How different aspects of English language are used during the act and what strategies of persuasion do users of Reddit use to successfully persuade each other. The thesis …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 6. 2023
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Christopher Hopkinson, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
KRENŽELÁK, Nikola. Persuasion and manipulation on social media: a comparison of strategies. Ostrava, 2023. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
English Philology / English Language in professional communication
Theses on a related topic
-
Sociální sítě jako prostředek online komunikace obcí
Pamela Lia Magalová -
Online marketingová komunikace největších drogistických řetězců v České republice
Hana Kunešová -
Vliv online marketingové komunikace na hodnotu vybrané značky
Petr Korec -
Online marketingová komunikace AC Sparta Praha
Filip Liška -
Zhodnocení a optimalizace vybraných nástrojů online komunikace u zvolené společnosti
Vladimír Michael Šída -
Optimalizace online marketingové komunikace společnosti Bass Portal s.r.o.
Nikola Fránová -
Sociální a psychologické dimenze komunikace online
Mariana Mery Houštecká -
Návrh plánu online marketingové komunikace pro salón krásy na sociálních sítích
Kateřina Muťková