Bc. Karolína Racková

Master's thesis

Travel agencies' advertisements - persuasive strategies and stylistic features

Travel agencies' advertisements - persuasive strategies and stylistic features
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na přesvědčovací strategie a stylistické prvky v reklamách cestovních kanceláří. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. Teoretická část představuje reklamu obecně, její historický vývoj, funkce, druhy a různé přesvědčovací strategie i stylistické rysy. Empirická část se skládá z analýzy 50 vzorků brožur cestovních kanceláří. Výzkum se zaměřuje na analýzu přesvědčovacích …more
Abstract:
This diploma thesis focuses on persuasive strategies and stylistic features in travel agencies’ advertisements. The thesis is divided into two main parts. The theoretical part introduces advertising in general, its historical development, functions, types, and different persuasive strategies as well as stylistic features. The empirical part consists of analysing 50 samples of travel agencies’ brochures …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 20. 6. 2022
  • Supervisor: doc. Mgr. Olga Dontcheva-Navrátilová, Ph.D.
  • Reader: doc. PhDr. Renata Povolná, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta

Masaryk University

Faculty of Education

Master programme / field:
Lower Secondary School English Language Teacher Training / Lower Secondary School English Language Teacher Training