Travel agencies' advertisements - persuasive strategies and stylistic features – Bc. Karolína Racková
Bc. Karolína Racková
Master's thesis
Travel agencies' advertisements - persuasive strategies and stylistic features
Travel agencies' advertisements - persuasive strategies and stylistic features
Anotácia:
Tato diplomová práce se zaměřuje na přesvědčovací strategie a stylistické prvky v reklamách cestovních kanceláří. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. Teoretická část představuje reklamu obecně, její historický vývoj, funkce, druhy a různé přesvědčovací strategie i stylistické rysy. Empirická část se skládá z analýzy 50 vzorků brožur cestovních kanceláří. Výzkum se zaměřuje na analýzu přesvědčovacích …viacAbstract:
This diploma thesis focuses on persuasive strategies and stylistic features in travel agencies’ advertisements. The thesis is divided into two main parts. The theoretical part introduces advertising in general, its historical development, functions, types, and different persuasive strategies as well as stylistic features. The empirical part consists of analysing 50 samples of travel agencies’ brochures …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 4. 2022
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/rksli/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 20. 6. 2022
- Vedúci: doc. Mgr. Olga Dontcheva-Navrátilová, Ph.D.
- Oponent: doc. PhDr. Renata Povolná, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / odbor:
Lower Secondary School English Language Teacher Training / Lower Secondary School English Language Teacher Training
Práce na příbuzné téma
-
Persuasive strategies in pre-election political discourse: A contrastive analysis of Donald Trump’s and Joe Biden’s speeches
Inga Gritsan -
Persuasive Strategies in Destination Advertising: Discourse Analysis
Hana Kratochvílová -
Persuasive Strategies in Destination Advertising: Discourse Analysis
Hana Kratochvílová -
Persuasive Strategies in the Twitter Accounts of American Political Figures
Iva Karpianusová -
Adjectives as a Persuasive Strategy in Online Book Reviews
Eliška Heřmánková -
Persuasive Strategies in Alcohol Advertisements
Anna Bartoníková -
Support Us: Persuasive Strategies in Non-Profit Organisations Discourse
Adam LIŠKA -
Persuasive Strategies in Health-Related Advertisements
Katarína Šefčíková