Bc. Alžběta Krejčí

Bachelor's thesis

Postoje k výuce matematiky a fyziky ve VR vzhledem k osobnostním rysům a učebnímu stylu

Attitudes toward teaching mathematics and physics in VR with respect to personality traits and preferred learning style
Abstract:
Cílem této práce bylo zmapovat postoje budoucích učitelů fyziky nebo matematiky k možnosti využití virtuální reality ve vzdělávání. Práce zkoumala, zda tyto postoje souvisí s předchozí zkušeností participantů s virtuální realitou ve vzdělávání, délkou jejich praxe v učitelství, nebo jejich obecným postojem k virtuální realitě, ale hlavně s učebním stylem participanta. Studie ukázala, že postoj budoucích …more
Abstract:
The goal of this thesis was to map out the attitudes of future maths and physics teachers towards the potential use of virtual reality in education. The thesis tried to find out whether these attitudes relate to participants previous experience with edu-cational use of virtual reality, the length of their practice, their general attitude to-wards virtual reality, or their learning style. The study …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 5. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 6. 2024
  • Supervisor: doc. PhDr. Iva Burešová, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta