Use of Translation in Teaching English as a Second Language – Mgr. Barbora Kratochvílová
Mgr. Barbora Kratochvílová
Bachelor's thesis
Use of Translation in Teaching English as a Second Language
Use of Translation in Teaching English as a Second Language
Anotácia:
Cílem této práce je poukázat na to, že odklon od použití překladu při výuce cizích jazyků je pedagogicky neopodstatněný, a proto by mělo být jeho užití znovu zváženo. Tato práce obsahuje mnoho argumentů podporujících užití překladu ve výuce a snaží se prokázat jeho prospěšnost pro studenty. Tato práce také ukazuje, že překlad je vhodný pro studenty s jakoukoliv úrovní znalostí druhého jazyka, pokud …viacAbstract:
The aim of this thesis is to show that the rejection of translation from the foreign language classrooms is not pedagogically justifiable and its use needs to be reconsidered. The thesis offers a number of arguments supporting the use of translation in language teaching and tries to prove its usefulness for the students. It is argued that translation is a beneficial resource for students of all levels …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 7. 5. 2013
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/eqr65/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 31. 1. 2014
- Vedúci: B.A. Nicola Catherine Fořtová, M.A.
- Oponent: Mgr. Jarmila Dezortová
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / odbor:
Philology / English Language and Literature
Práce na příbuzné téma
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Teaching Vocabulary: The Use of Total Physical Response in Teaching Adolescents
Ivana Sváčková -
Implementing task-based teaching for English language students at the A2 level within small groups using authentic materials to build confidence in practical language use
Iveta Procházková -
The use of L1 in a language teaching context by non-native language teachers
Martina Searles -
Material teaching aids for the development of vocabulary in English language teaching
Josephine Gabriela Saňáková -
The Choice of Specialization and the Development of Translation Competence in Specialized Translation
Veronika Suchá -
Impact of Modern Translation Technology on Translation Practice and Copyright
David Krejčí -
Lost in translation: translation equivalents of modal particles and sentence adverbials in the parallel translation corpus InterCorp.
Vít ŠIMEČEK