Bc. Sofia Kazachek
Master's thesis
Multikulturní chování spotřebitelů v ČR
Multicultural consumer behavior in the Czech Republic
Abstract:
Diplomová práce „Multikulturní chování spotřebitelů v ČR” se zabývá zkoumáním chování spotřebitelů v současné době, vymezením skutečnosti, kdo je spotřebitelem a jaká je jeho role v nakupování. Dále se věnuje vysvětlení, jaký je rozdíl mezi spotřebitelem a zákazníkem. Přibližuje také jednotlivé charakteristiky spotřebitele, existující multikulturní rozdíly i to, jak ovlivňuje kultura nákupní chování …moreAbstract:
The degree work „Multicultural Consumer Behavior in the Czech Republic“ deals with research of consumer behavior at present: who is the consumer and his role in shopping, what is the difference from the customer, characteristics, multicultural differences and how the culture influences shopping behavior.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 7. 2020
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/hpk8m/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 8. 2020
- Supervisor: Mgr. Ing. Miroslav Jurásek, Ph.D.
- Reader: doc. Ing. Aleš Hes, CSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
International marketing communication
Dominika Kučerová -
Cultural Difference Applied in International Marketing - L'Oreal in ASEAN Market" real case study.
Soe Min Htet -
Marketing Strategy in International Markets
Prathiba Kannan -
Analýza rozdílů online a offline word-of mouth v kontextu interkulturálních rozdílů – implikace pro mezinárodní marketing v e-commerce
Dušan Mladenović -
Cultural Differences Applied in International Marketing : Cases Of McDonalds and Red Bull
Assiyat Abdulkerimova -
Consumer behavior and symbolic boundaries
Murad Musazade -
Consumer Behavior in the Sharing Economy – Airbnb Consumer Adoption Factors
Leonor de Almeida Santos Sobreira -
Marketing and Consumer Behavior
Alissa Kazazayeva