Marketingová strategie tradiční české společnosti ALPA, a.s. jako důsledek nutnosti přizpůsobit se rozvíjejícímu a dynamickému trhu s využitím osobní empirie autora – Bc. Hana Navrátilová
Bc. Hana Navrátilová
Master's thesis
Marketingová strategie tradiční české společnosti ALPA, a.s. jako důsledek nutnosti přizpůsobit se rozvíjejícímu a dynamickému trhu s využitím osobní empirie autora
Marketing strategy of traditional Czech company ALPA as a consequence of the necessity to adapt to a devolving and dynamic market using the author’s personal empirical methods
Abstract:
Diplomová práce pojednává o marketingové strategii stoleté české společnosti ALPA, a.s. – výrobce tradiční Alpa francovky, a její historii z pohledu reklamy a propagace. Zaměřuje se na jednotlivé kroky v historii, které společnost podnikla v rámci komunikace ke spotřebitelům a potenciálním zákazníkům. Mapuje metody a nástroje, jaké k tomu využívala jak v historii, tak v současnosti, a jaký dopad měly …moreAbstract:
These diploma work deals with the marketing strategy of the century-old Czech company ALPA, a.s., the producer of traditional Alpa liniment, and its history from the perspective of advertising and promotion. This work focuses on individual steps in the history of the company, which it undertook within communication aimed at customers. Furthermore, the work maps the methods and tools used by the company …moreKeywords
Historie kreativní vizuál marketingový průzkum marketingová strategie MML – TGI analýza podnik potřeby public relations reklama segmentace trhu služba trh výrobek vývoj marketingových koncepcí zákazník zboží. History creative visual marketing survey marketing strategy MML – TGI analysis company needs advertising market segmentation service market product development of marketing concepts customer goods.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2012
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/yh526/
Thesis defence
- Date of defence: 28. 6. 2012
- Supervisor: PhDr. Miroslav Komárek, CSc.
- Reader: Ing. Miloslav Šašek
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
NAVRÁTILOVÁ, Hana. \textit{Marketingová strategie tradiční české společnosti ALPA, a.s. jako důsledek nutnosti přizpůsobit se rozvíjejícímu a dynamickému trhu s využitím osobní empirie autora}. Online. Master's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2012. Available from: https://theses.cz/id/j10osk/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
An Analysis of Marketing Communication of Amnesty International
Leila Butskhrikidze -
Role and significance of market research in all stages of development of efficient advertisement campaign
Alexandra Kargapolova -
The Impact of Digital Marketing on E-commerce Development of Fashion Retailer Groups: The case of Dior, Prada and LVMH
Anna Nefodova -
Internationalisation of business and global marketing
Munira Iadgarova -
Development and implementation of an online marketing strategy for the launch of a new business
Wael Hannachi -
Development of marketing strategies and plans based on clustering, cluster analysis and segmentation.
Anton Barinov -
The role and significance of market research in all stages of development of efficient advertisement campaign
Gabriela Kratochvílová -
Koncepce marketingové strategie Filharmonie Bohuslava Martinů ve Zlíně
Markéta Suchánková