Aplikace testu barev v oblasti marketingu produktu – Bc. Eva Pomahačová
Bc. Eva Pomahačová
Master's thesis
Aplikace testu barev v oblasti marketingu produktu
Colors test application in product marketing
Abstract:
Ve své diplomové práci se zabývám v první fázi marketingem. Věnuji se také charakteristice barev a jejich psychologii, pro upřesnění, jaký význam má určitá barva a jak jednotlivé barvy působí na lidi. Dále se zabývám emocemi a obalem, jež ovlivňují rozhodování zákazníka. Získané informace využívám pro samotný výzkum práce, který je prováděn dotazníkovým šetřením, a ve kterém respondenti odpovídali …moreAbstract:
In my thesis I deal in the first stage with marketing. I also deal with the characteristics of the colors and their psychology, specifically with the importance a particular color has and how individual colors influence people. In other stages with emotions and packaging, which influences the purchasing decision. The obtained information is used for actual research work, which is carried out by questionnaire …moreKeywords
Marketingový mix barvy psychologie barev vnímání barev kombinace barev emoce obal respondent komunikace výzkum dotazování výrobek spotřebitel cílová skupina marketing mix colors psychology of colors mening of colors combination of colors emotions packaging communication research interview product consumer target group
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2014
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/kaw30/
Thesis defence
- Date of defence: 16. 6. 2014
- Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
- Reader: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Marketing strategy of the brand United Colors of Benetton aiming at generation Z
Terézia Čížiková -
Transmitting the personal image on corporations, brands and products as a marketing communication tool
Ilya Abdrakhmanov -
Integrated Marketing Communication and its social implications
Christian Haubenwaller -
The Tools of Marketing Communication and their Development in the History
Egor Lykov -
Marketingový mix vybrané společnosti
Jakub Havel -
Marketingový mix prodejny Alter Ego
Karolína Schőnviská -
Personální marketing a jeho implementace v podnikové praxi
Václav Polan -
Vliv barev a jeho využití v marketingu
Veronika Lisá