Josef Čevela

Master's thesis

Segmentace trhu kojeneckých mlék

Segmentation of Infant Milks Market
Abstract:
Hlavním cílem diplomové práce je naleznout odlišnosti, resp. podobnosti mezi spotřebiteli kojeneckých mlék. Na základě těchto odlišností je uspořádat do skupin, segmentů, které jsou uvnitř co nejvíce homogenní a vůči ostatním skupinám, segmentům co nejvíce heterogenní. Dalším cílem je pro odkryté a popsané segmenty navrhnout marketingová doporučení. Práce se skládá ze dvou částí, z nichž teoretická …more
Abstract:
The principal goal of the master thesis is to explore the similarities and possible differences among customers of infant milks. Based on those findings, the customers are clustered into various segments, which are extremely homogenous within each one, but significantly heterogeneous outside each of them. The second goal of the thesis is to suggest the best marketing solutions for each revealed segment …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 11. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 2. 2014
  • Supervisor: Jan Koudelka
  • Reader: Robert Sobol

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/39615