Pragmatická jazyková rovina u žáků ZŠ logopedické – Bc. Tomáš Procházka, DiS.
Bc. Tomáš Procházka, DiS.
Master's thesis
Pragmatická jazyková rovina u žáků ZŠ logopedické
Pragmatic language level of pupils at a logopaedic elementary school
Abstract:
Diplomová práce analyzuje pragmatickou jazykovou rovinu u žáků základní školy logopedické. Teoretická část práce se dělí na tři kapitoly. První kapitola se zaměřuje na komunikaci a komunikační schopnosti, ontogenetický vývoj dětské řeči a jsou zde popsána teoretická východiska všech jazykových rovin. Druhá kapitola popisuje pragmatickou jazykovou rovinu a věnuje se narušené komunikační schopnosti a …moreAbstract:
The thesis analyses the pragmatic language levels at pupils of elementary school for pupils with speech disorders. Theoretical part of the thesis is divided into three chapters. The first chapter focuses on communication and communication skills, ontogenetic development of children's speech and also describes the theoretical background of all language levels. The second chapter describes the pragmatic …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/h43ct/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 5. 2016
- Supervisor: PhDr. Mgr. Petr Kopečný, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Assessment of home-grown school feeding program on pupils’ nutrition, school enrolment, attendance and performance of public elementary school pupils in Northeastern Nigeria
Bulus Barnabas -
Postoj pedagogů k aktivitám pro rozvoj komunikačních dovedností dětí předškolního a mladšího školního věku uvedených v publikaci Helping Children to Improve their Communication Skills,Therapeutic Activities for Teachers, Parents and Therapists
Barbora Škubalová -
Specifika logopedické intervence u dětí romského etnika v období přechodu mateřská škola - základní škola
Kristýna Keharová -
Rychlé jmenování obrázků u žáků ve 2. třídě základní školy a základní školy logopedické jako prediktor úspěchu ve čtení a psaní
Anita ZLATOHLÁVKOVÁ -
Logopedická intervence u žáků s lehkým mentálním postižením na základní škole
Natálie Čačíková -
Komplexní logopedická péče u dětí s vývojovou dysfázií na základní škole logopedické
Andrea Teichmanová -
Logopedická intervence u žáků s vývojovou dysfázií prvního ročníku na vybrané základní škole logopedické
Marie Süčová -
Logopedická intervence u žáků s mentálním postižením vzdělávaných v základní škole speciální
Hana Karpíšková