Zuzana Kochová

Master's thesis

Mezinárodní marketingová strategie nealkoholického nápoje Guaraná Antarctica

International marketing strategy of soft drink Guaraná Antarctica
Abstract:
Diplomová práce se zabývá marketingovou strategií značky nealkoholických nápojů Guaraná Antarctica. Popisuje marketingovou strategii značky na domácím trhu v Brazílii a vstup značky na mezinárodní trhy. Dále diplomová práce analyzuje tržní příležitosti této značky nápojů s extraktem z guarany v České republice a hodnotí přenos marketingové strategie do českého prostředí. Na základě získaných podkladů …more
Abstract:
The thesis deals with the marketing strategy of Brazilian brand of soft drinks Guaraná Antarctica. Fisrt it describes the brand marketing strategy in the domestic market in Brazil and its entry to international markets. Furthermore the thesis analyzes market opportunities of this brand of drinks with guarana extract in Czech Republic and evaluate the trasfer of marketing strategies to Czech environment …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 11. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 9. 2012
  • Supervisor: Petr Král
  • Reader: Jan Bockstefel

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/34006

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod