Bc. Jitka Peksová

Master's thesis

Experiment v marketingovém výzkumu

Experiment in marketing research
Abstract:
Diplomová práce na téma „Experiment v marketingovém výzkumu" je členěna do dvou částí. V první, teoretické části jsou obecně charakterizovány pojmy jako věda a výzkum, včetně vědecké teorie. Dále je věnována problematice marketingového výzkumu, který představuje v historickém kontextu a zmiňuje některé zásadní změny na počátku 21. století. Dále uvádí hlavní metody a techniky sběru dat, které postupně …more
Abstract:
The diploma thesis is divided into two parts. The first theoretical part deals with the concepts of science and research including scientific theory. Further, the issues of marketing research are introduced in historical context and some major changes from the beginning of 21st century are mentioned. It also describes the methods and techniques of data gathering and experiment and their use in marketing …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 6. 2016
  • Supervisor: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
  • Reader: Ing. Vilém Kunz, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní