Advertising Coca-Cola: Development of Language and Style in Advertising Texts of the Coca-Cola Company – Mgr. Barbora BLAŽKOVÁ
Mgr. Barbora BLAŽKOVÁ
Master's thesis
Advertising Coca-Cola: Development of Language and Style in Advertising Texts of the Coca-Cola Company
Advertising Coca-Cola: Development of Language and Style in Advertising Texts of the Coca-Cola Company
Abstract:
Tato diplomová práce analyzuje čtrnáct tištěných reklam, které se objevovaly v průběhu historie firmy Coca-Cola, z lingvistického, kulturního a také marketingového hlediska. Jelikož jsou součástí reklam i reklamní slogany, pozornost je jim věnována také. Práce obecně charakterizuje reklamu jako takovou, její funkce, způsob, kterým působí na spotřebitele a média, která využívá k reklamnímu sdělení. …moreAbstract:
The diploma thesis analyzes fourteen print advertisements of the Coca-Cola Company which has been appearing throughout the company?s history from the linguistic, cultural and also marketing point of view. The advertising slogans of the company are discussed as well. The thesis also gives general view of what advertising is, how advertising functions, what media are used in delivering advertising messages …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 5. 2009
Accessible from:: 25. 5. 2009
Thesis defence
- Date of defence: 28. 8. 2009
- Supervisor: Mgr. Renata Tomášková, Dr.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BLAŽKOVÁ, Barbora. \textit{Advertising Coca-Cola: Development of Language and Style in Advertising Texts of the Coca-Cola Company}. Online. Master's thesis. Ostrava: University of Ostrava, Faculty of Arts. 2009. Available from: https://theses.cz/id/jfpm5g/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
BLAŽKOVÁ, Barbora. Advertising Coca-Cola: Development of Language and Style in Advertising Texts of the Coca-Cola Company. Ostrava, 2009. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 25.5.2009
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 25. 5. 2009 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teaching for Secondary Schools / Učitelství anglického jazyka pro SŠ - Učitelství hudební výchovy pro SŠ
Theses on a related topic
-
Etika a právní regulace propagace
Vlasta Sapíková -
Etika a korektnost v reklamě
Kristýna HORNÍKOVÁ -
Etika a reklama. Vnímání neetické reklamy adolescenty.
Kristýna Matoušková -
Právo a etika vývoje a využití autonomních zbraní z pohledu vybraných mezinárodních organizací
Petra Pážíková -
Reklama na alkohol, její právní a etická regulace a vliv na spotřebitele
Jana Varčoková -
Etika a korektnost v reklamě
Daniela PLATZOVÁ -
Právní regulace fotografování a zveřejňování fotografií v médiích a odpovědnost fotografa, redaktora a vydavatele za jejich obsah a způsob použití.
Tereza ŠUPKOVÁ -
Etika a korektnost v reklamě
Veronika MALÁ