Die Werbung in der deutschen Zeitschrift "Stern" – Bc. Lucie Srovnalíková
Bc. Lucie Srovnalíková
Diplomová práce
Die Werbung in der deutschen Zeitschrift "Stern"
Advertising in the German magazine "Stern"
Abstract:
This study consists of two parts. The theoretical part deals with advertising in general terms, especially with the language of advertising and advertising from the perspective of communication. The practical part seeks to provide an analysis of selected advertisements printed in the German magazine “Der Stern“. In addition to the means of language I also focus on the nonverbal aspect of advertising …víceAbstract:
Diplomová práce se skládá ze dvou částí.Teoretická část je věnována obecným otázkám reklamy, především jazyku reklamy a problematice reklamy jako součásti komunikace. V praktické části následuje analýza vybraných reklamních inzerátů otištěných v německém časopise "Der Stern". Kromě jazykových prostředků se zabývám i neverbální stránkou reklamy.
Jazyk práce: němčina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 23. 6. 2008
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/o0lt6/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 8. 9. 2008
- Vedoucí: doc. PhDr. Jiřina Malá, CSc.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Filologie / Německý jazyk a literatura
Práce na příbuzné téma
-
The Language of Advertising: Analysis of Advertising Slogans in Fast Food Industry
Adela Pilátová -
The language of advertising: An analysis of a technology company advertisements
Lucie Fialová -
The language of advertising: slogans in online NGOs advertising discourse
Karel URBAN -
The language of advertising: linguistic analysis of smartphone advertisements
Dominik HONEŠ -
Comparing the Language of Print and On-line Advertising
Kristýna Mráková -
The Language of Advertising Sports Nutrition and Supplements
Lukáš KALETA -
Characteristics of the Language of Advertising: Profanity in Contemporary Advertising
Simona VERNEROVÁ -
An Analysis of Stylistic and Linguistic Means of Medium of Advertising: Alcohol Commercial Slogans
Tereza Matějíčková