Módní blogy jako platforma pro marketingovou komunikaci: případová studie – Alžběta Kleinová
Alžběta Kleinová
Bachelor's thesis
Módní blogy jako platforma pro marketingovou komunikaci: případová studie
Fashion blogs as a platform for marketing communications: a case study
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá módními blogy v České republice se zaměřením na identifikaci a popis marketingových nástrojů využívaných bloggery. Teoretická část definuje teoretický základ a popisuje nejdůležitější typy marketingu související s tématem. Pozornost je zaměřena na vymezení pojmů jako módní blogger, product placement a influencer marketing. Nechybí informace o historii blogování ve světe …moreAbstract:
The topic of this bachelor thesis is fashion blogs in the Czech Republic with a focus on an identification and description of marketing tools used by bloggers. The first part of this thesis defines the theoretical knowledge and describes the most important types of marketing related to the topic. It focuses on defining terms such as fashion blogger, product placement and influencer marketing. Information …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2017
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/73167
Thesis defence
- Date of defence: 24. 5. 2018
- Supervisor: Michal Šimůnek
- Reader: Tomáš Kincl
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/73167
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
Influencer marketing in circular economy
Esra Kale -
Kognitivní procesy spotřebitele a rozpoznávání product placementu na sociálních sítích
Eva Ebermannová -
Využití influencer marketingu k upevnění pozice produktu na trhu
Klára Stýblová -
České oděvní blogy jako nástroj product placementu
Dominika Lukášová -
Módní blogy jako platforma pro marketingovou komunikaci: případová studie
Kristýna Nejmanová -
Blog jako prostředek marketingové komunikace v oboru Fashion Business
Natálie Kotková -
Módní blogy jako marketingový nástroj
Marie Polanská -
Módní blogy a jejich pojetí stylového člověka
Anna Rosůlková