Bc. Kateřina Písaříková

Master's thesis

Marketing firmy z pohledu behaviorální ekonomie

Firms marketing from the point of view of behavioral economy
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na aplikaci poznatků behaviorální ekonomie na marketing firem. Teoretická část se věnuje definování oblastí integrované marketingové komunikace firem a jednotlivých teorií behaviorální ekonomie, které mají přesah do spotřebního chování. V praktické části práce jsou představeny případové studie vybraných prodejců vozidel z České republiky. Analýza současné marketingové …more
Abstract:
This diploma thesis is focused on the application of behavioral economics to the marketing of firms. The theoretical part is devoted to defining the areas of integrated marketing communication of companies and major theories of behavioral economics that overlap with consumer behavior. The practical part of the thesis presents case studies of selected car dealers from the Czech Republic. The analysis …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 7. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 24. 8. 2021
  • Supervisor: doc. Mgr. Ing. Petr Wawrosz, Ph.D.
  • Reader: doc. Ing. Aleš Hes, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní