Bc. Miloš Gregor, Ph.D.

Master's thesis

Koncept brandingu v politice - případová studie TOP 09

The concept of brading in politics - case study TOP 09
Abstract:
Předkládaná diplomová práce se zabývá konceptem brandingu v politice, který je zkoumán na případové studii nové politické strany TOP 09. V teoretické části je problematika zasazena do širšího rámce politického marketingu a představena jsou i východiska ekonomického konceptu brandingu. U brandingu v politice je pozornost věnována definici značky, jejím prvkům, brandingu a nástrojům brand managementu …more
Abstract:
This master thesis focuses on the concept of political branding. The concept is analyzed based on a case study of a new Czech political party, TOP 09. The theoretical part of the thesis is dedicated to the broader framework of political marketing and the marketing concept of branding. The part focusing on the political concept of branding also deals with brand definition, parts of the brand, branding …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 5. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 6. 2011
  • Supervisor: Mgr. Anna Shavit, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Otto Eibl, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií