Bc. Lenka Sedláčková

Master's thesis

Apely v televizní reklamě

The Appeals in the TV Advertising
Abstract:
Diplomová práce se věnuje mediím a začleněním reklamy do komunikačního mixu. Blíže se zabývá psychologií reklamy, emocemi a jejich silné vazbě na sociální reklamu, bez kterých by patrně nedokázala naplnit svůj účel a poslání. Práce se věnuje reklamním apelům, kdy dominantním pro reklamy na bezpečnost silničního provozu je především apel strachu. Cílem práce je analyzovat oblast sociální reklamy se …more
Abstract:
The diploma thesis deals with media and the integration of advertisements into the communication mix. Its focus is on advertising psychology and emotions and their strong link to social advertising, without which it would apparently fail to fulfil its purpose and mission. The work is devoted to advertising appeals, where the importance of road safety advertising is primarily a fear appeal. The aim …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2015
Accessible from:: 23. 4. 2015

Thesis defence

  • Supervisor: Ing. Lenka Harantová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Sedláčková, Lenka. Apely v televizní reklamě. Zlín, 2015. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 23.4.2015

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 23. 4. 2015 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe