English as a marketing tool in a non-English speaking environment - a case study of Ikea – Polina Rachkova
Polina Rachkova
Bakalářská práce
English as a marketing tool in a non-English speaking environment - a case study of Ikea
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to analyse and define the role of English language as a marketing tool in non-English speaking environments, with a specific focus on the case study of Ikea. Aims: 1. To evaluate the effectiveness of English as a marketing tool for Ikea in non-English speaking environments. 2. To identify the linguistic and cultural barriers that Ikea faces when using English as …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 16. 3. 2024
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 28. 5. 2024
- Vedoucí: PhDr. Martina Jarkovská, Ph.D.
- Oponent: Kristýna Dobiášová, Mgr.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
RACHKOVA, Polina. \textit{English as a~marketing tool in a~non-English speaking environment - a case study of Ikea}. Online. Bakalářská práce. Praha: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakulta. 2024. Dostupné z: https://theses.cz/id/jtnizf/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaČeská zemědělská univerzita v Praze
Provozně ekonomická fakultaBakalářský studijní program:
Economics and Management
Práce na příbuzné téma
-
English-speaking country as a marketing product
Diana Chertkoti -
IKEA Across Cultures and Continents: On Localization and Custom-built Advertising Strategies on IKEA Websites
Anna HONEGROVÁ -
Analýza online marketingu na sociálnych sieťach obchodného domu Ikea v Českej republike počas pandémie Covid-19
Diana Fašangová -
Analýza komunikačních prostředků ve společnosti IKEA
Alena Poláková -
Řízení značky a komunikační strategie v praxi rodinného podnikání společnosti IKEA
Maryna Denchenko -
Aplikace teorie parity kupní sily na produkty firmy Ikea
Matúš Dunaj -
IKEA efekt a jeho vliv na chování spotřebitele
Petr Loutocký -
IKEA founder Ingvar Kamprad as one of the leading entrepreneurs of the 20th century
Magdalena KŘENKOVÁ
Název
Vložil
Vloženo
Práva