Marketingový význam Influencer marketingu v porovnání s word of mouth – Anna Latifová
Anna Latifová
Master's thesis
Marketingový význam Influencer marketingu v porovnání s word of mouth
Marketing importance of influencer marketing compared to Word of Mouth
Abstract:
Práce se zaměřuje na porovnání influencer marketingu a Word of Mouth, analýzu vlivu těchto dvou typů šíření informací o produktech či službách na myšlení a nákupní chování ve zvolené cílové skupině mileniálů. Cílem je zjistit, zda je vliv influencer marketingu srovnatelný s vlivem primárních a sekundárních sociálních skupin z okolí spotřebitele. K vyhodnocení vlivu jsou využity sekundární i primární …moreAbstract:
The thesis focuses on the comparison of influencer marketing and Word of Mouth. It also analyzes the influence of these two types of dissemination of information about products and services on thinking and shopping behaviour. The selected target group is generation of millennials. The aim is to find out whether the influence of influencer marketing is comparable to the influence of primary and secondary …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 10. 2019
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/80290
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2020
- Supervisor: Jan Koudelka
- Reader: Veronika Kundríková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/80290
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
Influencer marketing v perspektivě kritických přístupů ke spotřební kultuře
Natálie Jarošová -
Instagramoví influenceři a jejich vliv na české mileniály
Kristýna KREJČÍ -
Generace mileniálů a jejich vliv na podnikání v kreativním průmyslu se zaměřením na divadla
Kateřina Bláhová -
Vliv CSR aktivit potravinových řetězců na nákupní chování mileniálů
Veronika Křížková