Bc. Romana Bocková

Bachelor's thesis

Proměna ideálu ženské krásy v současných online reklamních kampaních

Transforming the ideal of female beuty in current online advertising campaigns
Abstract:
Ženská krása a její zobrazování je stále aktuální téma. Problematiku prezenta-ce žen v reklamě zpracovává mnoho akademických studií. Tato bakalářská práce se zaměřuje na proměnu ženského ideálu v současných online reklamních kampaních. Reklama a marketing mají společně s médii zásadní vliv na stereotypizaci v prezentaci žen, a tedy formování kolektivního vnímání ženského ideálu. Právě tyto ideály se …more
Abstract:
Women's beauty and its depiction is still a topical issue. Many academic stud-ies deal with the issue of women's presentation in advertising. This bachelor thesis focuses on the transformation of the female ideal in current online advertising cam-paigns. Advertising and marketing, together with the media, have a fundamental in-fluence on stereotyping in the presentation of women, and thus the formation …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 5. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 6. 2022
  • Supervisor: Mgr. Pavlína Míčová
  • Reader: Mgr. Marika Kupková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta