Proměna ideálu ženské krásy v současných online reklamních kampaních – Bc. Romana Bocková
Bc. Romana Bocková
Bachelor's thesis
Proměna ideálu ženské krásy v současných online reklamních kampaních
Transforming the ideal of female beuty in current online advertising campaigns
Abstract:
Ženská krása a její zobrazování je stále aktuální téma. Problematiku prezenta-ce žen v reklamě zpracovává mnoho akademických studií. Tato bakalářská práce se zaměřuje na proměnu ženského ideálu v současných online reklamních kampaních. Reklama a marketing mají společně s médii zásadní vliv na stereotypizaci v prezentaci žen, a tedy formování kolektivního vnímání ženského ideálu. Právě tyto ideály se …moreAbstract:
Women's beauty and its depiction is still a topical issue. Many academic stud-ies deal with the issue of women's presentation in advertising. This bachelor thesis focuses on the transformation of the female ideal in current online advertising cam-paigns. Advertising and marketing, together with the media, have a fundamental in-fluence on stereotyping in the presentation of women, and thus the formation …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 5. 2022
Identifier:
https://is.muni.cz/th/owjmv/
Thesis defence
- Date of defence: 16. 6. 2022
- Supervisor: Mgr. Pavlína Míčová
- Reader: Mgr. Marika Kupková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Theory of Interactive Media / Theory of Interactive Media
Theses on a related topic
-
Online advertising: a case study of a company
Ekaterina Kichneva -
Social Media Strategy Creation for Selected Company
Maksym Zhohlo -
Tvorba, realizace a zhodnocení reklamní kampaně pro firmu SNEAKERGALLERY
Kamil Čech -
Reklamní kampaň pro mobilního operátora s propojením nových a tradičních médií
Hynek Lór -
Analýza sociálních sítí a jejich využití pro marketingové účely s implementací reklamní kampaně
Michal Takács -
The Dove Campaign for Real Beauty in Comparison to Misleading Advertising
Simona Nováková -
Kampaň za skutečnou krásu značky Dove a vliv médií na současný kult krásy
Linda HODÍKOVÁ -
Gender marketing na příkladu reklamní kampaně Dove
Dominika Šenková