Bc. Kristýna Žilková

Bachelor's thesis

Inkluzivní vzdělávání na základní škole z pohledu asistentů pedagoga

Inclusive education at primary school from the perspective of assistants of teachers
Abstract:
Tato bakalářská diplomová práce se zabývá inkluzivním vzděláváním na základní škole a pracovní pozicí asistenta pedagoga s ním spojenou. Práce je teoreticko-empirická a jedná se o kvalitativní výzkum. Cílem práce je zjistit dobrou praxi a slabá místa práce asistenta pedagoga. Teoretická část práce se zaměřuje na rovné příležitosti ve vzdělávání, historii a koncept inkluzivního vzdělávání, žáky se speciálními …more
Abstract:
This bachelor’s thesis focuses on inclusive education in a primary school and on a job position of a teacher's assistant connected with it. The thesis is theoretical-empirical and it is in a form of a qualitative research. The aim of this thesis is to find out a good praxis and weaknesses of teacher's assistant's work. The theoretical part of the thesis is focused on equal opportunities in education …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 5. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 6. 2020
  • Supervisor: Mgr. Ingrid Procházková, Ph.D.
  • Reader: doc. PhDr. Petr Hlaďo, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta