Kateřina JENČÍKOVÁ

Bachelor's thesis

Přínos strukturovaného učení pro žáky ze sociokulturně znevýhodněného prostředí

The benefits of structured learning for pupils from socioculturally disadvantaged backgrounds
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá možností využití prvků metody strukturovaného učení při výuce v přípravné třídě jako nástroje pro zrychlení výuky a zvýšení úspěšnosti dětí při vstupu na základní školu. V teoretické části je věnována pozornost charakteristice sociálně znevýhodněného prostředí, popisu a cílům přípravné třídy a principům metody strukturovaného učení. Prostředkem pro ověření teorie byla zvolena …more
Abstract:
This thesis deals with the possibility of using the elements of structured teaching methods for teaching in the preparatory class as a tool to accelerate learning and increase the success rate of children entering elementary school. The theoretical part is focused on the characteristics of the socially disadvantaged enviroment, description and objectives of the preparatory class and principles of structured …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 10. 2013
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Jaroslav Říčan

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

JENČÍKOVÁ, Kateřina. Přínos strukturovaného učení pro žáky ze sociokulturně znevýhodněného prostředí. Ústí nad Labem, 2013. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta