Postoje dospělých studentů na úrovni A2 k používání mateřského jazyka ve výuce angličtiny – Dominika Poková
Dominika Poková
Bachelor's thesis
Postoje dospělých studentů na úrovni A2 k používání mateřského jazyka ve výuce angličtiny
Attitudes of adult learners at level A2 towards using their mother tongue in English lessons
Abstract:
Tato práce se zabývá postoji studentů na jazykové úrovni A2 k používání mateřského jazyka v hodinách anglického jazyka. Teoretická část je rozdělena na dvě části. První část popisuje historii metod a jaký mají vztah k mateřskému jazyku. Druhá část se zabývá výzkumy, které byly na toto téma provedeny. V praktické části je zahrnut postup a cíle výzkumné části, vysvětlení zapracovaných otázek v dotazníku …moreAbstract:
This thesis examines an attitude of A2 students in using L1 in English lessons. The theretical part is divided in two parts. The first part describes history of methods and what relationships they have towards using their native languange. The second part examines researches that have been done in this field. The practical part includes procedure and goals of the research part, explanation of the questions …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 1. 2020
Identifier:
https://is.akcentcollege.cz/th/jdfgy/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 1. 2020
- Supervisor: PhDr. Markéta Zusková
- Reader: PaedDr. Dana Hánková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: AKCENT CollegeAKCENT College
Bachelor programme / field:
Specialization in Pedagogy / English as a Foreign Language
Theses on a related topic
-
Teaching Speaking Techniques in Adult Learners of English
Eliška Podaná -
The use of the mother tongue in English language lessons for grammar school students
Pavla Šaldová -
Teachers' Usage of the Mother Tongue and the Target Language in English Lessons: a Comparative Study
Anna Plešingerová -
Teachers' Usage of the Mother Tongue and the Target Language in English Lessons: a Comparative Study
Anna Plešingerová -
English versus Mother Tongue in Primary Classes
Tereza Létalová -
The Use of Mother Tongue in EFL Classes
Ludmila Baláková -
The Use of the Mother Tongue in English Classes at Lower Secondary Schools
Dana Caletková -
The dilemma of mother tongue in English lessons
Lenka Temerová