Mgr. Miloslav Delín

Master's thesis

Marketing lokálních identit: Případová studie komodifikace kultury a přírody místní akční skupinou

Marketing of local identities: The case study of commodification of culture and nature by the local action group
Abstract:
V důsledku restrukturalizace, redefinice funkcí a sociální rekompozice venkovských oblastí v posledních 20 letech a především vlivem zapojení do struktur EU, je v oblasti rozvoje venkova stále častěji možné sledovat akcentaci přírodních a kulturních prvků a identitních politik. Práce představuje pojetí venkovských oblastí jako sociálních reprezentací a procesy, kterými jsou prvky kultury a přírody …more
Abstract:
As a result of restructuring, redefinition of functions and social recomposition of rural areas in the last 20 years and especially because of involvement into EU structures, there is increasingly possible to see use of natural and cultural elements and identity politics in the rural development. The thesis focuses on conception of rurality as social representation and processes how elements of culture …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 1. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 1. 2014
  • Supervisor: Mgr. Pavel Pospěch, Ph.D.
  • Reader: Mgr.art. Zuzana Kepplová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií