Seberegulované učení u žáků tradičních a alternativních škol – Mgr. Mária Hlohovská
Mgr. Mária Hlohovská
Master's thesis
Seberegulované učení u žáků tradičních a alternativních škol
Self-regulated learning in students of traditional and alternative middle schools
Abstract:
This diploma thesis deals with the effect of alternative education on students’ self-regulated learning and perceived autonomy support in middle schools. The aim of this thesis was to compare the achieved score of self-regulated learning as well as the score of perceived autonomy support between students of traditional and alternative schools. Students rated how they perceived autonomy support from …viacAbstract:
Diplomová práca sa zaoberá vplyvom alternatívneho vzdelania na seba-regulované učenie a vnímanú podporu autonómie žiaka na druhom stupni základných škôl. Cieľom práce bolo porovnanie dosiahnutej miery seba-regulovaného učenia a miery vnímanej podpory autonómie medzi žiakmi tradičných a alternatívnych škôl. Žiaci hodnotili v akej miere vnímajú podporu autonómie v školskom prostredí zo strany svojich …viac
Jazyk práce: Slovak
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 7. 2019
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/o1m0m/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 11. 9. 2019
- Vedúci: Mgr. Tatiana Malatincová, Ph.D.
- Oponent: doc. PhDr. Alena Slezáčková, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / odbor:
Psychology / Psychology
Práce na příbuzné téma
-
Waldorf Teacher and his/her Influence on Development of Learner's English Speaking and Listening Competences
Lenka Cetkovská -
Alternative Education: English Language Teaching at Waldorf Secondary Schools
Kristýna MICKOVÁ -
Foreign Language Teaching at Waldorf School
Petra Kubečková -
Assessment of home-grown school feeding program on pupils’ nutrition, school enrolment, attendance and performance of public elementary school pupils in Northeastern Nigeria
Bulus Barnabas -
The need of bridging the ELT gap between Pre-school and Primary school education
Markéta Hulánová -
Teaching and Learning for Democratic Citizenship in Czech School System and a Comparison with Danish School System
Klára Žilková -
SCHOOL AND SOCIO-DEMOGRAPHIC FACTORS AS PREDICTORS OF PARENTAL CHOICE OF SCHOOL FOR CHILDREN WITH HEARING IMPAIRMENT IN AKWA IBOM NIGERIA
Francesca UKO