Mgr. Mária Hlohovská

Master's thesis

Seberegulované učení u žáků tradičních a alternativních škol

Self-regulated learning in students of traditional and alternative middle schools
Abstract:
This diploma thesis deals with the effect of alternative education on students’ self-regulated learning and perceived autonomy support in middle schools. The aim of this thesis was to compare the achieved score of self-regulated learning as well as the score of perceived autonomy support between students of traditional and alternative schools. Students rated how they perceived autonomy support from …viac
Abstract:
Diplomová práca sa zaoberá vplyvom alternatívneho vzdelania na seba-regulované učenie a vnímanú podporu autonómie žiaka na druhom stupni základných škôl. Cieľom práce bolo porovnanie dosiahnutej miery seba-regulovaného učenia a miery vnímanej podpory autonómie medzi žiakmi tradičných a alternatívnych škôl. Žiaci hodnotili v akej miere vnímajú podporu autonómie v školskom prostredí zo strany svojich …viac
 
 
Jazyk práce: Slovak
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 7. 2019

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 11. 9. 2019
  • Vedúci: Mgr. Tatiana Malatincová, Ph.D.
  • Oponent: doc. PhDr. Alena Slezáčková, Ph.D.

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta