Komunikace začínajícího a zkušeného učitele s žákem na střední škole – Ing. Michal Dermek
Ing. Michal Dermek
absolventská práce studenta CŽV
Komunikace začínajícího a zkušeného učitele s žákem na střední škole
Teacher-beginner and Teacher-expert communication with a student at secondary school
Abstract:
Práce analyzuje komunikaci mezi učitelem a žákem v konkrétním odborném předmětu na střední škole. Všímá si rozdílů v komunikaci mezi začínajícím a zkušeným učitelem v odborném předmětu. V teoretické části vymezuje základní pojmy týkající se komunikace a pedagogické komunikace, podrobněji se věnuje verbálním a neverbálním projevům pedagogické komunikace. Částečně hodnotí osobnost začínajícího a zkušeného …moreAbstract:
The thesis analyzes the communication between teacher and student in a particular expert subjects at secondary school. It notes the differences in communication between teacher-beginner and teacher-expert in expert subject. The theoretical part defines the basic concepts related to communication and pedagogical communication, more detail is devoted to the verbal and the nonverbal expressions of pedagogical …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 6. 2015
Thesis defence
- Date of defence: 26. 6. 2015
- Supervisor: Mgr. Ivona Martínková
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
DERMEK, Michal. \textit{Komunikace začínajícího a zkušeného učitele s žákem na střední škole}. Online. Final thesis of the lifelong learning student. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Institut of Lifelong Learning. 2015. Available from: https://theses.cz/id/kem8gh/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Institut celoživotního vzděláváníMendel University in Brno
Institut of Lifelong Learningceloživotní / field:
Educational sciences study / Teaching Specialized Subjects
Theses on a related topic
-
Student-created videos project to enhance speaking and writing skills at upper-secondary grammar school
David Dvořák -
The Effect of Textbook Vocabulary Homework on Student Academic Achievement in Upper Secondary School EFL Classes
Jakub Podešva -
Errors and Error Treatment in Secondary School Student Writing
Petra Kohoutová -
Use of student-engaging activities in ELT at lower secondary school
Kateřina ZVOLÁNKOVÁ -
Use of student-engaging activities in ELT at lower secondary school
Kateřina ZVOLÁNKOVÁ -
Verbální komunikace mezi učitelem a žáky na II. stupni ZŠ
Darina Prokopová -
Pedagogická komunikace v individuální výuce anglického jazyka – akční výzkum
Pavel Prokš -
Výtvarný projev jako prostředek pedagogické komunikace (výzkum se zaměřením na oblast komunikace ve školním prostředí)
Lucie TIKALOVÁ
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights