Rozdíly v přístupu pedagogů k žákům se specifickými poruchami učení v rámci přechodu z prvního stupně ZŠ na druhý stupeň ZŠ – Mgr. Michaela Tůmová
Mgr. Michaela Tůmová
Bachelor's thesis
Rozdíly v přístupu pedagogů k žákům se specifickými poruchami učení v rámci přechodu z prvního stupně ZŠ na druhý stupeň ZŠ
Differences in position to pupils with specific learning difficulties within transition from primary school to secondary school.
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá rozdíly v přístupu pedagogů k žákům se specifickými poruchami učení na prvním a druhém stupni základní školy. Práce je rozdělena do tří kapitol. První dvě kapitoly se věnují teoretickým poznatkům o specifických poruchách učení. Třetí a zároveň poslední kapitola je praktická a zabývá se rozdíly v přístupu pedagogů k žákům se specifickými poruchami učení na prvním a druhém …moreAbstract:
Bachelor's thesis deals with the differences in the approach of teachers to pupils with specific learning disabilities at the first and second grades of primary school. The work is divided into three chapters. The first two chapters devoted to theoretical knowledge of the specific learning disorders. Third, while the last chapter is practical and deals with the differences in the approach of teachers …moreKeywords
Specifické poruchy učení dyslexie dysortografie dysgrafie projevy první stupeň ZŠ druhý stupeň ZŠ pedagog žák rodič pedagogův přístup klasifikace žáků individuální vzdělávací plán kasuistika. Specific learning difficulties dyslexia dysortographia dysgraphia token primary school secondary school educationalist pupil parent educationalist’s position classification individual educational plan casuistry.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/e44u6/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2009
- Supervisor: PhDr. Dana Brožová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
TŮMOVÁ, Michaela. \textit{Rozdíly v přístupu pedagogů k žákům se specifickými poruchami učení v rámci přechodu z prvního stupně ZŠ na druhý stupeň ZŠ}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2009. Available from: https://theses.cz/id/kg4hwi/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Lower Secondary School Teacher Training in Special Education
Theses on a related topic
-
Individuální vzdělávací plán pro výuku anglického jazyka žáků s dyslexií.
Anna Laslettová -
Inclusion and Individual Education Plan from English Teachers’ Perspective
Anna Laslettová -
Specifické poruchy učení u dospělých lidí
Sára Pospíšilová -
Specifické poruchy učení u žáků 1. stupně základních škol - okres Benešov
Lucie Všetečková -
Specifické poruchy učení u žáků na prvním stupni základní školy v Praze
Lucie Maršnerová -
Specifické poruchy učení u žáků střední školy
René Sabl -
Specifické poruchy učení v dospělosti
Petra Halová -
Specifické poruchy učení u studentů na střední škole
Petra Ryšková