Vliv autorské hry na rozvoj komunikačních schopností u žákyně s ADHD – Bc. Lucie Šiborová
Bc. Lucie Šiborová
Bachelor's thesis
Vliv autorské hry na rozvoj komunikačních schopností u žákyně s ADHD
The influence of author's game to development of communicative skills in student with ADHD
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá sledováním vlivu autorské hry, logopedického člověče nezlob se Logísek, na rozvoj komunikačních schopností u žákyně 3. ročníku základní školy, které bylo diagnostikováno ADHD. V první kapitole jsou zpracovány teoretické poznatky z oblasti komunikace, komunikační schopnosti, ontogeneze řeči a jazykových rovin. Tyto poznatky jsou v druhé kapitole dány do souvislosti s poruchou …moreAbstract:
This bachelor thesis is focused on the observing of the influence of the author's game, the logopedic game Logísek based on rules of Člověče nezlob se, to development of communicative skills in a student of the third grade of elementary school with ADHD. The first chapter is compiled with theoretical knowledge of communication, communication skills, speech ontogenesis and language levels. In the second …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 4. 2019
Identifier:
https://is.muni.cz/th/bmm4m/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2019
- Supervisor: PhDr. Mgr. et Mgr. Bc. Ivana Márová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Vliv spánkových epileptiformních výbojů v EEG na výskyt jádrových příznaků ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) u dětí s benigní epilepsií s centrotemporálními hroty
Pavlína Danhofer -
Ergoterapie u dětí školního věku s diagnózou ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder)
Anna RYCHTAŘÍKOVÁ -
Teaching English to children with Attention Deficit Hyperactivity Disorders with focus on Helen Doron Early English method.
Zuzana TYMLOVÁ -
Teaching vocabulary to young learners of English as a second language with regard to dyslexia and attention deficit disorder characteristics
Pavla Břeňová -
Communication Skills of Employees in the Hotel Industry
Rebeka Kelčíková -
Postoj pedagogů k aktivitám pro rozvoj komunikačních dovedností dětí předškolního a mladšího školního věku uvedených v publikaci Helping Children to Improve their Communication Skills,Therapeutic Activities for Teachers, Parents and Therapists
Barbora Škubalová -
Lived experiences of students with ADHD, parents of students with ADHD, and teachers of students with ADHD with factors that support school inclusion and functioning of students with ADHD
Růžena KRTKOVÁ RUDNICKÁ