Alice Paštiková

Master's thesis

Studie (účinnosti) product placementu v online hrách s využitím eye trackingu

Product Placement in Online Games in the Stream Interface
Abstract:
Diplomová práce zkoumá rostoucí fenomén užití marketingu v online hrách konkrétně ve formě product placementu. Práce posuzuje vliv známosti značky na paměť, postoj a vizuální atraktivitu skrze eye-tracking, dotazník a polostrukturované rozhovory. Závěry výzkumu potvrzují významný vliv známosti značky na nepodmíněné vybavení si a postoj k produktu. U ostatních metrik byl faktor známosti shledán nevýznamným …more
Abstract:
The diploma thesis is examining the phenomena of increasing marketing usage in online games in the form of product placement. The thesis explores how the factor of brand familiarity affects memory, attitude and visual attractivity through eye-tracking, questionnaire and semi-structured interviews. The results confirm the influence of brand familiarity on unaided recall and the attitude towards the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 2. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 2021
  • Supervisor: Tomáš Kincl

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/84642