Studie (účinnosti) product placementu v online hrách s využitím eye trackingu – Alice Paštiková
Alice Paštiková
Master's thesis
Studie (účinnosti) product placementu v online hrách s využitím eye trackingu
Product Placement in Online Games in the Stream Interface
Abstract:
Diplomová práce zkoumá rostoucí fenomén užití marketingu v online hrách konkrétně ve formě product placementu. Práce posuzuje vliv známosti značky na paměť, postoj a vizuální atraktivitu skrze eye-tracking, dotazník a polostrukturované rozhovory. Závěry výzkumu potvrzují významný vliv známosti značky na nepodmíněné vybavení si a postoj k produktu. U ostatních metrik byl faktor známosti shledán nevýznamným …moreAbstract:
The diploma thesis is examining the phenomena of increasing marketing usage in online games in the form of product placement. The thesis explores how the factor of brand familiarity affects memory, attitude and visual attractivity through eye-tracking, questionnaire and semi-structured interviews. The results confirm the influence of brand familiarity on unaided recall and the attitude towards the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 2. 2020
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/84642
Thesis defence
- Date of defence: 2021
- Supervisor: Tomáš Kincl
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/84642
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Management
Theses on a related topic
-
Product placement a jeho využití v integrované marketingové komunikaci
Martin Chrt -
Hodnocení efektivnosti product placementu v online médiích
Adam Šafránek -
Product placement: znalosti a postoje spotřebitelů
Pavlína HRABALOVÁ -
Product placement ve videohrách
Jakub LACHMAN -
Marketingová komunikace - product placement
Elias Salim -
Kognitivní procesy spotřebitele a rozpoznávání product placementu na sociálních sítích
Eva Ebermannová -
Marketingová komunikace - product placement
Veronika Schlesingerová