Attention-Catching Devices in English Print Advertisements – Bc. Kristýna Kubová
Bc. Kristýna Kubová
Diplomová práce
Attention-Catching Devices in English Print Advertisements
Attention-Catching Devices in English Print Advertisements
Anotace:
Diplomová práce zkoumá jazykové prostředky k upoutání pozornosti v anglicky psaných tištěných inzerátech vydaných po roce 2000. Klíčovým pojmem je cílový čtenář. Jádrem práce je analýza textové složky osmdesáti inzerátů z oblasti kosmetiky, módy a šperků. Zaměřuji se na osm typů strategií, kterými reklama ovlivňuje čtenáře. Popisuji způsoby, jakými lze využít jazyk k zaujmutí, přesvědčování a ovlivňování …víceAbstract:
This thesis deals with attention-catching devices in English print advertisements published after 2000. The key concept is target readership. The core of the thesis is an analysis of the textual part of eighty advertisements for cosmetics, fashion and jewellery. I analyze eight types of strategies that are used to influence readers. I describe the techniques that can be used to attract, persuade and …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 5. 2012
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/aggdt/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 13. 6. 2012
- Vedoucí: prof. PhDr. Ludmila Urbanová, CSc.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro střední školy / Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy
Práce na příbuzné téma
-
Attention-Catching Devices in English Print Advertisements
Kristýna Kubová -
The language of advertising: slogans in online NGOs advertising discourse
Karel URBAN -
Text and images as persuasive instruments in advertising: a qualitative discourse analysis of the VW Beetle advertising campaign between the late 1950’s and the present time
Ivan Marousek -
Internet memes as a means of persuasion in advertising discourse
Jan HRONSKÝ -
Discourse Strategies of Storytelling, Intertextuality and Metaphor in American Printed Advertising
Katarína Nemčoková -
Language of Cosmetic Advertising: Discourse analysis
Pavla Kostková -
Discourse Analysis of Job Advertising in Czech and English Ad Papers
Renata Náhlíková -
The Construction of Ideal Beauty in Cosmetic Advertising: A Discourse Analysis
Karolína Otipková