Hanna Starynskaya
Bachelor's thesis
Zobrazování žen v reklamě
Representation of Women in Advertising
Abstract:
Tato výzkumná práce komparuje zobrazování ženy v televizní v posledních dvaceti letech. Práce sleduje vývoj obrazu ženy v Běloruské republice a České republice. Cílem práce bylo zjistit, zda se změnilo postavení žen v televizní reklamě v dnešní době v porovnání se začátkem 21. století a jak se liší ve dvou vybraných zemích. Teoretická část vymezuje hlavní pojmy, popisuje základní sexistické prvky a …moreAbstract:
This thesis compares the portrayal of women on television in the last twenty years. The work focuses on the development of the representation of women in the Republic of Belarus and the Czech Republic. The aim of the work was to find out whether the position of women in television advertising has changed today compared to the beginning of the 21st century and how it differs in two selected countries …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2022
Identifier:
https://is.ambis.cz/th/up2ry/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2022
- Supervisor: PhDr. Marta Vohlídalová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Ing. Václav Kupec, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: AMBIS vysoká škola, a.s.AMBIS University
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Economics and Enterprise Management
Theses on a related topic
-
Genderové aspekty v jazyce (na příkladech běloruské, polské a české frazeologie)
Katerina Kedron -
The Comparison of Educational System and English Language Teaching in the Czech Republic and the Federal Republic of Germany
Dominika Navrátilová Šromová -
The impact of country level factors of Republic of Korea on the choice of offshoring location
Jeewon Yi -
Causes of the People's Republic of China's Involvement in the Korean War
Marek Panáček -
A Deep Story of the Czech: The Social Meanings of Roma in Czech Society
Ondřej Klíma -
Dominant Language in Czech/English bilingual families living in the Czech Republic
Lenka Mastešová -
Competitiveness of marketing agencies lead by non-Czech managers on the Czech market
Maria Kurynova -
Sexismus in der Werbung dargestellt am Beispiel ausgewählter Billboards
Andrea BAŘINOVÁ