Hanna Starynskaya

Bachelor's thesis

Zobrazování žen v reklamě

Representation of Women in Advertising
Abstract:
Tato výzkumná práce komparuje zobrazování ženy v televizní v posledních dvaceti letech. Práce sleduje vývoj obrazu ženy v Běloruské republice a České republice. Cílem práce bylo zjistit, zda se změnilo postavení žen v televizní reklamě v dnešní době v porovnání se začátkem 21. století a jak se liší ve dvou vybraných zemích. Teoretická část vymezuje hlavní pojmy, popisuje základní sexistické prvky a …more
Abstract:
This thesis compares the portrayal of women on television in the last twenty years. The work focuses on the development of the representation of women in the Republic of Belarus and the Czech Republic. The aim of the work was to find out whether the position of women in television advertising has changed today compared to the beginning of the 21st century and how it differs in two selected countries …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 6. 2022
  • Supervisor: PhDr. Marta Vohlídalová, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Ing. Václav Kupec, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: AMBIS vysoká škola, a.s.