Vliv marketingového mixu na nákupní chování zákazníků – Bc. Martin Kolovratník
Bc. Martin Kolovratník
Master's thesis
Vliv marketingového mixu na nákupní chování zákazníků
The influence of the marketing mix to the customer purchasing behaviors
Abstract:
Tématem diplomové práce je vliv marketingového mixu na nákupní chování zákazníků. V teoretické části práce se autor zabývá problematikou nákupního chování a faktorů, které jej ovlivňují. Dále jsou představeny pojmy jako marketing, marketingový mix, podpora prodeje a trendové nástroje komunikace. V aplikační části je provedena analýza společnosti Potraviny PRIMA a šetření mezi jejími zákazníky. Následně …moreAbstract:
The topic of the thesis is influence of marketing mix on customer behaviors. In the theoretical part of the thesis, author deals with the issue of consumer behavior and it’s influences. There are also described terms such as marketing, marketing mix, sales promotion and communication tools. The practical part is an analysis of the company Potraviny PRIMA and survey among its customers, followed by …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2016
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/d1inb/
Thesis defence
- Date of defence: 31. 5. 2016
- Supervisor: Ing. Naděžda Petrů, Ph.D.
- Reader: Ing. Eva Matoušková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Business Management and Corporate Finance
Theses on a related topic
-
Marketing; Marketing Communication; Communication mix; communication campaig
Martin Janků -
HR marketing communication. The Importance of HR marketing for Employer Brand.
Ekaterina Akhmedova -
Communication as load bearing element of marketing communication
Jiří Pivrnec -
The Role of New Media in a Modern Marketing Communication
Roman Sarychev -
The ethical issues in marketing communication
Anastasia Andreeva -
Ethical issues in marketing communication
Karina Khaddad -
Data Mining and Its Effective Utilization in Marketing Communication
Serpil Boyraz -
The role of new media in a modern marketing communication
Petra Nagajdová