Film jako fosílie: Poznámky z Eremocénu Viery Čákanyové – Tereza Kozáková
Tereza Kozáková
Diplomová práce
Film jako fosílie: Poznámky z Eremocénu Viery Čákanyové
Film as Fossil: Notes from Eremocne by Viera Čákanyová
Anotace:
Diplomová práce se zabývá posledním filmem z trilogie Viery Čákanyové Poznámky zEremocénu a nahlíží jej skrze pojmy antropocén, fosílie a samota. Tyto pojmy uvádím dosoučasného kontextu skrze fenomény, které se vyskytují ve společnosti a zároveň odkazují kfilmu. Takovými fenomény myslím například ztrátu jedinečnosti vlivem algoritmu, rizikovzniku nové totality, jež funguje v digitálním prostoru nebo …víceAbstract:
The master's thesis deals with the last film of Viera Čákanyová's trilogy, Notes from theEremocene, and views it through the concepts of anthropocene, fossils, and solitude. Iintroduce these concepts into the current context through phenomena that occur in societyand at the same time refer to the film. Such phenomena include, for example, the loss ofuniqueness due to the algorithm, the risk of a new …víceKlíčová slova
slovenská kinematografieKlíčová slova
filmové režisérkyKlíčová slova
dokumentární filmKlíčová slova
umělá inteligenceKlíčová slova
analýzy filmových dělKlíčová slova
antropocén
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 14. 8. 2023
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/18524
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 12. 9. 2023
- Vedoucí: Adam BROTHÁNEK
- Oponent: Martin ČIHÁK
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 8. 11. 2023 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaMagisterský studijní program / obor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Střihová skladba
Práce na příbuzné téma
-
Vývoj product placementu v české a slovenské kinematografii v letech 2000-2019
Nikola Švejdová -
Súčasné tendencie tvorby hudobného dokumentu na Slovensku
Soňa Maletzová -
Základy filmové řeči na pozadí raných filmových děl určené pro filmové tvoření dětí
Karolína Peroutková -
Military Assistence Advisory Group na Tchaj-wanu očima dokumentární série The Big Picture mezi roky 1950-1975
Karel Blažek -
PROMISED LANDS: Dokumentární tvorba Susan Sontagové v odrazu její esejistické tvorby
Lumír Košař -
Zobrazení fenoménu smrti a umírání v české dokumentární tvorbě
Adéla Komrzýová -
1. Teoretická část: Způsoby distribuce filmového díla 2. Praktická část: Desertino Montaneros, dokumentární film, kamera
Milan MAREŠ -
Digitalizace života a umělá inteligence – pokrok nebo apokalypsa?
Kryštof Rožek