Teaching English language to very young learners - role of parents – Bc. Hana Vrbová
Bc. Hana Vrbová
Bachelor's thesis
Teaching English language to very young learners - role of parents
Teaching English language to very young learners - role of parents
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje výuce anglického jazyka předškolních a mladších školních dětí a klade si za cíl posoudit možné formy spolupráce rodičů v tomto procesu. Uvádí etapy jazykového vývoje dítěte při osvojování mateřského jazyka a tento přirozený vývoj předkládá jako základní schéma postupu při výuce cizího jazyka. Výzkumná část práce mapuje očekávání rodičů od výuky angličtiny dětí. Práce dále …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with teaching English language to very young learners and aims to assess possible forms of parents’ cooperation in this process. The work states phases of language development in acquiring the mother tongue and presents this natural development as a basic pattern in teaching foreign languages. The research part of this work maps parents’ expectations and explores possible …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 12. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/iscrz/
Thesis defence
- Date of defence: 26. 1. 2017
- Supervisor: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Jana Chocholatá
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Teacher Training in Foreign Languages - English Language
Theses on a related topic
-
The Usage of Lapbook in Teaching English to Very Young and Young Learners
Monika Vejmělková -
A comparative study on teaching English to very young learners
Magdalena Mašková -
Use of L1 and L2 in Teaching English to Very Young Learners
Lenka Nováková -
Teaching English to Very Young Learners in the Czech Republic
Monika Janáková -
Use of Movement in English Language Teaching to Very Young Learners
Barbora Vichtová -
Using Stories in Teaching English to Very Young Learners
Marta Pasková -
Teaching English to Very Young Learners
Eva Valová -
Activities and methods used for teaching English to very young learners
Tereza KYLLAROVÁ