Fehleranalyse korpusbasiert – Mgr. Markéta Kramolišová
Mgr. Markéta Kramolišová
Disertační práce
Fehleranalyse korpusbasiert
Corpus-based analysis of mistakes
Abstract:
The dissertation deals with the analysis of mistakes in the essays made by Czech students who learn German as a second language. The aim is to find out which types of mistakes students often make in the essays and to consider the causes of these mistakes. For the purpose of research a linguistic corpus and a typology of mistakes have been created with the aim to evaluate the frequency of particular …víceAbstract:
Disertační práce se zabývá analýzou chyb v písemném projevu českých žáků, kteří se učí němčině, přičemž němčina je jejich druhým cizím jazykem. Cílem práce je zjistit, kterých typů chyb se žáci ve slohových cvičeních dopouštějí nejčastěji a zamyslet se nad možnými příčinami vzniku těchto chyb. Pro účely výzkumu byl vytvořen jazykový korpus a vlastní typologie chyb s cílem vyhodnotit četnost jednotlivých …více
Jazyk práce: němčina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 2. 8. 2022
Identifikátor:
https://is.slu.cz/th/nhru9/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 27. 9. 2022
- Vedoucí: doc. PhDr. Gabriela Rykalová, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Jiřina Malá, CSc., doc. PhDr. Jana Ondráková, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta v OpavěSlezská univerzita v Opavě
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v OpavěDoktorský studijní program / obor:
Filologie / Korpusová lingvistika se zaměřením na konkrétní jazykovou skupinu (němčina)
Práce na příbuzné téma
-
Rozvíjení sebehodnocení zaměřeného na mluvený projev u studentů učitelství němčiny jako cizího jazyka
Jana Veličková -
Učitel jako motivační faktor k učení se němčině po angličtině
Petra Fuková -
Mnohojazyčnost ve výuce němčiny jako dalšího cizího jazyka
Miroslav Janík -
Hra jako základní činnost v rané výuce cizího jazyka - na příkladu učebního souboru pro němčinu jako cizí jazyk "Ene mene"
Miroslava PETŘÍKOVÁ -
Motivace a rozvoj mluvení a psaní ve výuce němčiny jako druhého cizího jazyka
Růžena Heřmánková -
Výtvarné umění v hodinách němčiny jako cizího jazyka. Estetické učení a jeho užití ve výuce cizích jazyků.
Hana LISNEROVÁ -
Předložky ve výuce němčiny jako cizího jazyka
Jana ŠKUBALOVÁ -
Zprostředkování kreativity ve vybraných učebnicích němčiny jako cizího jazyka s ohledem na slovní zásobu
Klára TOPINKOVÁ