Použití videoher ve výuce dějepisu na základních školách – Bc. Viktor Drozd
Bc. Viktor Drozd
Bachelor's thesis
Použití videoher ve výuce dějepisu na základních školách
The use of video games in teaching history in primary schools
Abstract:
Cílem této práce je najít hry, které lze využít jako učební pomůcku, a vytvořit postup jak je využít ve výuce. Některé mohou posloužit jako názorná ukázka v hodinách, jiné mohou doplnit samostudium. Tato práce je zaměřena na studium dějepisu na druhém stupni základních škol. Jde tedy primárně o hledání videoher s historickými tématy, které obsahují dostatečnou míru faktů aby bylo jejich využití přínosté …moreAbstract:
The aim of this thesis is to find games that can be used as a teaching tool and create a guidelines for using them in teaching. Some games can be used as a demonstration in the classroom, others can complement self-study. This work is focused at teaching history at the second level of primary schools. Therefore it is primarily a search for video games with historical themes that contain sufficient …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 12. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/fs8uc/
Thesis defence
- Date of defence: 22. 1. 2024
- Supervisor: Mgr. Monika Macháňová
- Reader: PhDr. Michal Lorenz, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Information and Library Studies / Information and Library Studies
Theses on a related topic
-
Digitální kompetence učitelů v kontextu vzdělávacích potřeb informační společnosti: případová studie Masarykovy ZŠ Lanžhot
Tereza Kořínková -
Digitální kompetence v geografickém vzdělávání: pohled učitelů středních škol
Denisa JAROŠOVÁ -
Digitální kompetence učitele v předškolním vzdělávání
Michaela Mikulková -
Rozvoj kompetence digitální ve vzdělávací oblasti Informatika
Robert STRAKOŠ -
Percipované kompetence žáků 2. stupně ZŠ při práci s digitálními technologiemi
Denisa Freithová -
Využívání videoher ve výuce na 1.stupni
Anežka Sobolová