The Importance of Sustainable Development: Perception of Corporate Social Responsibility and its Impact on Czech Consumers' Purchase Behaviour. – Zuzana Štěpánková
Zuzana Štěpánková
Master's thesis
The Importance of Sustainable Development: Perception of Corporate Social Responsibility and its Impact on Czech Consumers' Purchase Behaviour.
Důležitost Udržitelného Rozvoje: Vnímání Společenské Odpovědnosti a její Dopad na Nákupní Chování Českých Spotřebitelů
Abstract:
Koncept společenské odpovědnosti firem (Corporate Social Responsibility -- CSR) získává během posledních let stále více pozornosti, zvláště ve spojení s chováním spotřebitelů. Tato diplomová práce se zabývá vnímáním společenské odpovědnosti českými spotřebiteli a zkoumá, jak čeští zákazníci nahlíží na firemní aktivity spojené se společenskou odpovědností a jestli je pokládají za důležité při jejich …moreAbstract:
Corporate social responsibility (CSR) has been receiving a considerable attention from researchers in recent years, especially with regard to consumers' perception. This thesis is exploring perception of corporate social responsibility among Czech consumers and aims to discover whether or not it has an impact on them while purchase decision making. Czech consumers appear to have an interest in CSR …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 9. 2013
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/42094
Thesis defence
- Date of defence: 17. 2. 2014
- Supervisor: Markéta Lhotáková
- Reader: Gina Cook
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŠTĚPÁNKOVÁ, Zuzana. \textit{The Importance of Sustainable Development: Perception of Corporate Social Responsibility and its Impact on Czech Consumers' Purchase Behaviour.}. Online. Master's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2013. Available from: https://theses.cz/id/kw5wl0/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/42094
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / International Business - Central European Business Realities
Theses on a related topic
-
Účinnost CSR (Corporate Social Responsibility) projektů v marketingové komunikaci firem
Adéla Šlajchová -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Darina Khomenko -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Nelli Darbinyan -
Corporate social responsibility and its effectiveness for competitiveness of business
Iuliia Vasilenko -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Ekaterina Sukhova -
Modern Corporate Social Responsibility
Nazerke Kalniyazova -
Péče o zaměstnance jako součást Corporate Social Responsibility na příkladu organizace Škoda Auto, a. s.
Lenka Ječná -
Corporate Governance and Social Responsibility in Banking and Insurance
Nino Khazalia